Sunday, June 7, 2009

Toastmasters International

Pagi ini, sedang aku kusut, buntu, hilang akal, pedoman juga mungkin, aku decided untuk cuba rangka speech ucaptama aku untuk presentasi Toastmasters International yang entah bila aku akan di-slotkan.

Alih-alih, isi ucaptama ini lebih pada aku plagiat (mungkin), bait tulisan gibran, murakami, malah s. forbes. entah kenapa, saat aku nukilkan catatan aku, bait-bait mereka begitu sedang dan lancar sekali untuk di selitkan bagi tambah umph. Aku memang bukan penulis yang bagus (lihat saja blog ini, I hate to have my English or Malay to be written perfectly, boleh begitu?), tapi mungkin aku pembaca yang bagus barangkali, boleh aku hafalkan bait-bait mereka.

Tapi mungkin juga, all these while, bait-bait itu, punya pengaruh bagi diri aku. Mungkin.

Memories are what warm you up from the inside. But they're also what tear you apart - Murakami, Kafka on the shore

No comments: