Thursday, June 4, 2009

Lost Opportunities, Lost Possibilities, Feelings We Can Never Get Back...

Tempohari aku punya sedikit uang lebih. Alhamdulillah, di saat ramai masih terkapai mencari kerja, aku biar sedikit, dapat juga merasa kenaikan. Berkat itu, aku bercadang, merancang untuk laksana niat terbantut.

Beli basikal.

Beli buku-buku Tongkat Warrant & Murakami terutamanya (beribu lagi yang lain - tapi aku bukan pembaca kental, tapi yang dua ini, entah kenapa, cepat benar aku absorb).

Beli kasut cantik Macbeth yang aku terlihat di Orchard road.

Bercuti di Redang bersama rakan taulan.

Itu semua antaranya.

Tapi, kita merancang, keluarga menentukan.

Tadi pagi, satu panggilan masuk. Di kampung perlu uang segera. OK. Aku redha.

Lenyap semua impian. Oh tidak, aku bukan mengeluh apa lagi kecewa dengan keluarga. Ikhlas, aku redha.

Cuma aku bayangkan, bila lagi semua itu boleh jadi realiti?

No comments: